poprzedni artykułnastępny artykuł

Poszukiwanie pracy w social mediach

Social media odgrywają dzisiaj ważną rolę w poszukiwaniu pracy. Korzystanie z nich podczas wyszukiwania ofert staje się już koniecznością.

Zagrożeniem, z jakim możemy się spotkać, jest upublicznianie swoich wszystkich zdjęć na profilu w mediach społecznościowych.

Warto wpisać swoje imię i nazwisko do wyszukiwarki i sprawdzić, jak widzi nas rekruter.

Nikt dzisiaj nie zamieszcza ofert w prasie drukowanej, ale na stronach internetowych lub profilach w social mediach. Warto pamiętać o kilku faktach i zasadach, jakimi powinniśmy się kierować przy poszukiwaniu pracy w taki sposób.

Zasady poszukiwania pracy w mediach społecznościowych

Aby znaleźć dzisiaj odpowiednią pracę, należy pamiętać o tym, że korzystanie z mediów społecznościowych może być wręcz warunkiem koniecznym. Przykładem jest aplikowanie na stanowiska pracy związane np. z marketingiem internetowym, kiedy to nieposiadanie profilu w social mediach może nie być dobrze postrzegane przez firmy.

Social media są również przydatne osobom szukającym w internecie różnego rodzaju zleceń. Najlepszym wyborem do poszukiwań wydaje się przeglądarka Google oraz portale z ofertami pracy, ale przydatne mogą być również portale społecznościowe i strony jak LinkedIn, GoldenLine czy Facebook.

Zakładając profil np. na LinkedInie, możemy dokładnie opisać swoją edukację, umiejętności i dodatkowe działania, w jakich mamy doświadczenie. Jest to idealne miejsce na pochwalenie się swoimi mocnymi stronami i sukcesami. Posiadanie takich kont jest pozytywnie odbierane przez pracodawców, którzy dzięki temu postrzegają kandydatów jako osoby aktywne zawodowo i zainteresowane trendami na rynku pracy. Im bardziej będziemy aktywni w mediach społecznościowych, tym większą szansę będziemy mieli na to, że zostaniemy wcześniej zauważeni przez rekruterów.

Są bowiem sytuacje, gdzie firmy szukają kandydatów jedynie na tych serwisach, bez umieszczania ogłoszeń w innych miejscach. Warto zatem założyć swój profil na takich portalach, aby nie stracić szansy na znalezienie odpowiedniej pracy. Nie należy również zapominać o Facebooku, gdzie na grupach zawodowych również możemy znaleźć propozycje staży, praktyk i ofert pracy.

Zagrożenia i najczęściej popełniane błędy

Zagrożeniem, z jakim możemy się spotkać, jest przede wszystkim upublicznianie swoich wszystkich zdjęć na profilu w mediach społecznościowych. Musimy pamiętać, że rekruterzy często wpisują imię i nazwisko kandydata do wyszukiwarki. Trzeba pamiętać również o swojej aktywności odnośnie do komentowania postów innych osób i ich krytykowania. Ważne jest zatem, aby z umiarem korzystać ze swoich profilów w sieci. Lepiej również nie wypowiadać się w sieci o swojej pracy, w tej kwestii zaleca się zachować dyskretność, zwłaszcza w zakresie poufnych informacji. Nie warto również zapraszać do grona znajomych na Facebooku rektuterów lub samych szefów firm, gdyż może to okazać dla nas się poważnym błędem. Lepszym rozwiązaniem jest tworzenie sieci kontaktów na portalach zawodowych jak LinkedIn. Źle wygląda również zamieszczanie obraźliwych wpisów lub komentarzy, bo może być odebrane przez pracodawcę jako przejaw braku kultury osobistej.

O czym należy pamiętać, wykorzystując social media do znalezienia pracy?

Korzystając z mediów społecznościowych do wyszukiwania ofert pracy musimy przede wszystkim pamiętać o odpowiednim zarządzaniu swoimi profilami. Warto zatem poświecić trochę czasu na to, aby je odpowiednio uporządkować. Należy pamiętać o ustawieniu prywatności lub ukryciu tego, czego nie chcemy pokazywać publicznie. Wszystko uzależnione jest od tego, jakiej pracy szukamy, i o jakie stanowisko będziemy się starać. Warto również wpisać swoje imię i nazwisko do wyszukiwarki i sprawdzić, jak widzi nas rekruter. Wtedy będziemy mieć obraz tego, jak jesteśmy postrzegani przez innych, oraz co powinniśmy zmienić, aby nasza kandydatura była odpowiednia na dane stanowisko pracy.

Kariera dziennikarska w mediach – jakie są szanse? Czytaj Magazyn Koncept

Artykuły z tej samej kategorii

Pokolenie płatków śniegu na rynku pracy

Każde pokolenie ma własny czas i taki niewątpliwie nadchodzi dla generacji Z, czyli osób urodzonych pod koniec lat 90. poprzedniego wieku i po 2000...

Jak pandemia zmieniła rynek pracy?

Do wielu zmian i przewartościowań na rynku pracy przyczyniła się pandemia koronawirusa. Sporo branż przeszło znaczne transformacje, niektóre dostrzegły rozwój, a jeszcze inne...

Masz już parę lat, czujesz, w co się gra. Pokolenie Z na rynku pracy

Następnym pokoleniem młodych Polaków, który właśnie wchodzi na rynek pracy, to osoby urodzone między 1998 a 2010 rokiem. To pokolenie charakteryzuje się bardzo wysoką...