poprzedni artykułnastępny artykuł

Dania na studencką kieszeń

Niestety nawet największy zapał może stać się słomiany, gdy okaże się, że tak modne w ostatnim czasie fit potrawy składają się z produktów zwyczajnie zbyt drogich na studencką kieszeń. Z tego powodu postanowiliśmy wyciągnąć pomocną dłoń do wszystkich zainteresowanych zmianą przyzwyczajeń żywieniowych i w ramach inspiracji wskazać przykłady kilku zdrowych i naprawdę prostych dań, które nie sprawią, że już i tak mocno ograniczony studencki budżet zostanie wystawiony na kolejną noworoczną próbę. Zachowując odpowiednią kolejność – dzień warto zacząć od pożywnego śniadania, które z jednej strony dostarczy energię, a z drugiej nie obciąży nadmiernie układu trawiennego; z tego powodu dobrym rozwiązaniem będzie przygotowanie sprawdzonej i smacznej owsianki.

OWSIANKA

SKŁADNIKI:

• 150–200 g płatków owsianych, • 250 ml mleka (polecamy mleko zawierające niższą zawartość tłuszczu, np. 0,5%), • łyżka miodu, • łyżka zmielonego siemienia lnianego, • w zależności od upodobań: garść borówek/malin/pokrojony banan.

PRZYGOTOWANIE:

Płatki wsyp do niewielkiego garnka i zalej je mlekiem. Całość gotuj ok. sześciu minut. Owsiankę przełóż do miski i dodaj pozostałe składniki. To tyle! Ciesz się smakiem tego wyjątkowo prostego i smacznego śniadania.

Jeśli rzucicie na forum hasło „kuchnia włoska”, to zapewne zdecydowana większość ludzi wyrazi swoją sympatię względem smaków serwowanych na Półwyspie Apenińskim. Wykazalibyśmy się sporą ignorancją, gdybyśmy pominęli jedno z najsłynniejszych – o ile nie najsłynniejsze (z góry przepraszamy fanów pizzy) – danie kojarzące się z Włochami – spaghetti!

SPAGHETTI

SKŁADNIKI:

• 350 g makaronu pełnoziarnistego, • 1–1,5 kg świeżych pomidorów (opcjonalnie można użyć pokrojone pomidory z puszki), • 2 większe cebule, • 2 ząbki czosnku, • 3 łyżki oliwy, • 100 g startego parmezanu, • szczypta soli i pieprzu do smaku, • garść posiekanej bazylii.

PRZYGOTOWANIE:

W pierwszej kolejności sparz, obierz ze skórki i pokrój pomidory. Posiekaj cebulę i czosnek, następnie podsmaż je na oliwie do momentu zarumienienia. Wymieszaj pomidory, cebulę oraz czosnek i gotuj w niewielkiej ilości wody ok. 10 minut. Uzyskaną zawartość zmiksuj i ponownie zagotuj do momentu odparowania wody. Do ugotowanego makaronu dodaj gotowy sos, całość posyp parmezanem i bazylią. Buon Appetito!



Stara żelazna studencka zasada w kuchni mówi o tym, że nie należy marnować produktów, które wykorzystało się do wcześniejszego gotowania – oczywiście pod warunkiem, iż nadają się w dalszym ciągu do spożycia. Dlatego przy przygotowaniu chociażby wyżej wspomnianego spaghetti warto przygotować nieco więcej sosu pomidorowego, który z powodzeniem można użyć do kolejnego dania. Świetnym, szybkim i zdrowym rozwiązaniem będzie przygotowanie kaszy z kurczakiem.

KASZA Z KURCZAKIEM

SKŁADNIKI:

• pierś z kurczaka lub polędwiczki kurczaka (150 g), • kasza gryczana, • cebula, • kukurydza konserwowa (według uznania), • sos pomidorowy, • sól, pieprz, • olej.

PRZYGOTOWANIE:

Kurczaka pokrój w plastry lub kostkę i z posiekaną cebulą usmaż go na rozgrzanym wcześniej oleju. Do mięsa dodaj sos pomidorowy, dolej niewielką ilość wody i całość duś na patelni. W międzyczasie ugotuj kaszę. Do dania dodaj kukurydzę (i ulubione warzywa!).

Artykuły z tej samej kategorii

Własne mieszkanie: rynek pierwotny czy wtórny?

Zdobycie środków na pokrycie wkładu własnego to tylko jeden z poważnych dylematów towarzyszących wszystkim zainteresowanym zakupem mieszkania. Drugą, równie istotną kwestią, jest podjęcie...

Morsowałem

Kto z Was sam nie morsował lub przynajmniej nie ma znajomych, którzy by tego nie robili, niech pierwszy skoczy w przerębel. Czy morsowanie to tylko chwilowa moda?

Konto bankowe dla młodych –(nie)oczywista sprawa

W jakim banku masz konto? To standardowe pytanie przy rozliczaniu się za pizzę. Zdecydowana większość młodzieży posiada konto bankowe, jednak mało kto...