Narada służbowa – konieczność czy strata czasu?
Jak efektywnie zorganizować spotkanie służbowe? 🤝 Jakie komplikacje mogą wystąpić podczas narad i jak skutecznie sobie z nimi radzić?...
Media społecznościowe już dawno przestały być wykorzystywane wyłącznie jako narzędzie rozrywki. Efektywne zarządzanie profilami zarówno osobistymi jak i firmowymi, pozwala realizować także cele sprzedażowe. Stąd coraz częściej w świecie marketingu internetowego można usłyszeć o tzw. social sellingu.
Czym jest social selling?
To jeden ze sposobów sprzedaży, który polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych do znalezienia potencjalnych klientów i nawiązania z nimi relacji opartych na zaufaniu, aby osiągnąć określone cele sprzedażowe. Social selling jest następstwem zjawiska zwanego social buying, które polega na kształtowaniu decyzji zakupowych konsumentów w oparciu o wiadomości znalezione w serwisach społecznościowych.
Celem social sellingu nie jest spamowanie ofertami w wiadomościach prywatnych, lecz inicjowanie merytorycznych dyskusji w sieci. Te z kolei mogą przyczynić się do większego zainteresowania daną marką. Dlatego budowanie wartościowych i trwałych relacji z użytkownikami mediów społecznościowych odgrywa tu kluczową rolę. Aktywni i lojalni użytkownicy z pewnością polecą daną firmę swoim znajomych, co pozwoli dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców i działać na szerszą skalę. Social selling nie jest tak bezpośredni jak np. telemarketing, dzięki czemu odbiorcy nie odnoszą wrażenia, że są zmuszani do zakupu.
Od czego zacząć?
Działania social sellingowe muszą być dobrze przemyślane. Konieczne jest więc opracowanie odpowiedniej strategii kontentowej. Poniżej zamieszczam kilka wskazówek, które w tym pomogą:
Odpowiedź jest oczywista – tak. To strategia odpowiednia w zasadzie dla każdej branży. Trzeba jednak podkreślić, że nie zastępuje ona pozostałych strategii nastawionych na realizację celów sprzedażowych, lecz jest ich uzupełnieniem. Sprzedaż poprzez media społecznościowe stale się rozwija, dlatego warto zadbać o jej wdrożenie w swoim biznesie.To dosyć wymagający i czasochłonny proces, gdyż wyniki mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. Jednak przy właściwym zaangażowaniu, można osiągnąć trwałe rezultaty. Do najważniejszych korzyści social sellingu można zaliczyć: budowanie rozpoznawalności, wiarygodności i pozytywnego wizerunku firmy. Do tego liczy się zbudowanie lojalnej społeczności czy zmniejszenie dystansu na linii firma-klient. W wielu branżach coraz większą rolę zaczyna odgrywać nie ilość lecz jakość pozyskanych kontaktów biznesowych i to właśnie social selling jest jednym z efektywnych sposobów na ich pozyskanie.