“Byłem, można powiedzieć, takim omnibusem”
Legenda polskiej piłki nożnej - trener Jacek Gmoch opowiada o swojej historii. Co zakończyło jego karierę piłkarską? Jak stał...
W wielu firmach sposób przedstawiania treści czy prowadzenia prezentacji nie zmienił się przez wiele lat. Interaktywne treści były początkowo dostępne tylko dla profesjonalistów, a przez skomplikowany sposób obsługi narzędzi użytkownik musiał długo uczyć się programów, aby tworzyć wysokiej jakości materiały. Takie rozwiązanie było więc drogie i dostępne tylko dla dużych firm.
Twórcy Genially postanowili wypełnić tę lukę i stworzyć bardzo łatwe w obsłudze, intuicyjne narzędzie, którego bez kłopotu użyje uczeń, wykładowca akademicki czy specjalista ds. marketingu w dużej firmie. Atrakcyjne wizualnie plansze, mapy myśli czy interaktywne prezentacje to nie jedyne zastosowanie programu. System pozwala na tworzenie ankiet czy quizów, które zachęcają do zdobywania kolejnych poziomów wiedzy w duchu grywalizacji. Nie bez znaczenia jest też to, że Genially zapewnia integrację z Microsoft Office 365 i Google Classroom, a jego darmowa wersja daje użytkownikom bardzo duże możliwości. Choć Genially zaczynało jako mały startup, dziś jest obecne w ponad 190 krajach świata, w których z tego narzędzia korzysta ponad 5 milionów użytkowników, w tym również z University of Oxford czy University of Sydney. W Polsce narzędzie staje się coraz bardziej popularne nie tylko wśród nauczycieli, lecz także w środowiskach akademickich, jako skuteczne narzędzie do uatrakcyjnienia ćwiczeń czy wykładów, przygotowywania quizów dla studentów i ułatwiania nauki zdalnej. W jaki sposób twórcom programu udało się odnieść sukces? Na pytania „Konceptu” odpowiada Pedro Calvo Roldan, jeden z założycieli startupu.
Koncept: Skąd czerpałeś inspirację do rozwijania Genially?
Pedro Calvo Roldan, Growth Manager w Genially: Pomysł narodził się w firmie o nazwie Ecoavantis, która zajmowała się tworzeniem ekskluzywnych treści dla swoich klientów (modele projektów zrównoważonego budownictwa, instalacje słoneczne itp.). Było to bardzo kosztowne i nie nadawało się do ponownego użycia. Firma wkrótce stworzyła własne szablony infografik wielokrotnego użytku. Po pewnym czasie ten pomysł zaczął żyć własnym życiem i stał się ekscytującym projektem o nazwie Genially, który oferuje narzędzie niezwykle łatwe w obsłudze i dostępne dla każdego, bez względu na to, czy jest się uczniem, studentem, specjalistą ds. marketingu, czy zajmuje się promocją swojego produktu lub usługi.
Wyjątkowa sytuacja związana z pracą i nauką zdalną sprawiła, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy Genially stało się jeszcze popularniejsze np. wśród wykładowców i nauczycieli. Czy zauważyłeś, że w tym czasie grono użytkowników Genially się powiększyło?
Zdecydowanie tak. Liczba nauczycieli i uczniów korzystających z programu wzrosła, odkąd kilka krajów na całym świecie wprowadziło nauczanie zdalne. W rzeczywistości, w tych miesiącach nasza strategia koncentrowała się na stworzeniu narzędzia tak łatwego w użyciu, jak to tylko możliwe, na przykład poprzez bezpłatne udostępnienie zasobów premium. Wykorzystaliśmy również inicjatywy społecznościowe, by jeszcze łatwiej wymieniać się materiałami tworzonymi w Genially.
Wiele młodych ludzi, bardzo często studentów, marzy o założeniu własnej firmy i podbiciu świata nowych technologii. Co możesz im poradzić na początku ścieżki biznesowej?
Powinni słuchać swoich odbiorców i zwracać uwagę na to, co dzieje się na świecie. Zrozumienie potrzeb użytkowników, świadomość trendów i otwartość na nowe pomysły to podstawowe cechy, których potrzebuje każda firma, aby odnieść sukces.